måndag 6 september 2010

The Bleeding Edge - iPad vs. böcker

Visst väger väskan mindre! Det är jag tacksam för. Däremot har flera utmaningar dykt upp med iPaden som läsplatta. Det har varit problematiskt att koppla upp sig mot skolans WLAN (SLU-Nomad) och SLU IT-stöd stödjer inte iPaden, vilket är förståligt. Jag kan inte se lektionsfilmerna då iPaden inte stödjer Adobe Flash och jag kommer inte in i Fronter, programmet där våra kompendier finns. Jag går nu via min PC för att komma åt kompendierna.
Som läsplatta och anteckningsblock är den svårslagen! The jury is still out, men den åker helt klart med några veckor till, för att kanske helt stanna. Då iPaden fylls med kompendier och anteckningar är det viktigt (som Phillipa i ett tidigare inlägg tog upp)med "backup". Apple använder iTunes för som backup för iPaden, och det tar timmar!!! Lika bra att köra nattetid.
/JP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar